Secretar General

Miadela CUREAN

 

Adresa: comuna Tiha Bârgăului Bistriţa Năsăud, România
Telefon: 0263-265654, Fax: 0263-265037
E-mail: secretar@primariatihabargaului.ro
Website: www.primariatihabargaului.ro

 

FORMARE PROFESIONALĂ
  • Licenţiat în administraţie publică
  • Master în administraţie publică

Atribuțiile postului

  • avizează proiectele de hotărâri şi contrasemnează pentru legalitate dispoziţiile primarului, hotărârile consiliului local;
  • participă la şedinţele consiliului local;
  • asigură gestionarea procedurilor administrative privind relaţia dintre consiliul local şi primar, precum şi între aceştia şi prefect;
  • coordonează organizarea arhivei şi evidenţa statistică a hotărârilor consiliului local şi a dispoziţiilor primarului;
  • asigură transparenţa şi comunicarea către autorităţile, instituţiile publice şi persoanele interesate a hotărȃrilor și dispoziţiilor;
  • asigură procedurile de convocare a consiliului local şi efectuarea lucrărilor de secretariat, comunicarea ordinii de zi, întocmirea procesului-verbal al şedinţelor consiliului local şi redactarea hotărârilor consiliului local;
  • asigură pregătirea lucrărilor supuse dezbaterii consiliului local şi comisiilor de specialitate ale acestuia;
  • poate atesta, prin derogare de la prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, actul constitutiv şi statutul asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară din care face parte unitatea administrativ-teritorială în cadrul căreia funcţionează;
  • poate propune primarului înscrierea unor probleme în proiectul ordinii de zi a şedinţelor ordinare ale consiliului local;
  • efectuează apelul nominal şi ţine evidenţa participării la şedinţele consiliului local a consilierilor locali;
  • numără voturile şi consemnează rezultatul votării, pe care îl prezintă preşedintelui de şedinţă sau, după caz, înlocuitorului de drept al acestuia;
  • informează preşedintele de şedinţă sau, după caz, înlocuitorul de drept al acestuia, cu privire la cvorumul şi la majoritatea necesare pentru adoptarea fiecărei hotărâri a consiliului local;
  • asigură întocmirea dosarelor de şedinţă, legarea, numerotarea paginilor, semnarea şi ştampilarea acestora;
  • urmăreşte ca la deliberarea şi adoptarea unor hotărâri ale consiliului local să nu ia parte consilierii locali care se încadrează în dispoziţiile art. 228 alin. (2); informează preşedintele de şedinţă, sau, după caz, înlocuitorul de drept al acestuia cu privire la asemenea situaţii şi face cunoscute sancţiunile prevăzute de lege în asemenea cazuri;
  • certifică conformitatea copiei cu actele originale din arhiva unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale;
  • prin derogare de la prevederile art. 21 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţiile prevăzute la art. 147 alin. (1) şi (2) sau după caz, la art. 186 alin. (1) şi (2), secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale îndeplineşte funcţia de ordonator principal de credite pentru activităţile curente;
  • coordonează compartimentele şi activităţile cu caracter juridic, de stare civilă, din cadrul primăriei;
  • legalizează semnături de pe înscrisurile prezentate de părţi şi confirmă autenticitatea copiilor de pe actele originale, în condiţiile legii;
  • organizează primirea cetăţenilor în audienţă, conform programului stabilit de primar, înregistrează problemele cu care aceştia se confruntă şi urmăreşte soluţionarea acestora;
  • ȋndrumă activitatea de ordonare, inventariere şi selecţionare a arhivei instituţiei şi păstrarea acesteia de către persoana împuternicită cu gestionarea fondului arhivistic; actualizează, ori de câte ori este nevoie, şi întocmeşte, împreună cu comisia de selecţionare, Nomenclatorul arhivistic pentru documentele proprii;
  • întocmeşte regulamentele de organizare şi funcţionare a consiliului local, regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu al primăriei, regulamentul de ordine interioară;
  • răspunde de activitatea de resurse umane din cadrul primăriei în colaborare cu Biroul administrativ, financiar-contabil din cadrul primăriei; completează şi păstrează dosarele profesionale a personalului primăriei;
  • poate coordona alte servicii ale aparatului propriu al autorităţii administraţiei publice, stabilite de primar;
  • avizează pentru legalitate certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construcţii conform Legii nr. 50/1991;
  • asigură coordonarea aplicării Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate abuziv în perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989;
  • este secretarul comisiei comunale pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor şi îndeplineşte atribuţiile prevăzute de Legea 18/1991 republicată, privind fondul funciar, Legea nr. 1/2000 şi Legea 247/2005 ;
  • îndeplineşte funcţia de ofiţer de stare civilă;
  • coordonează, verifică şi răspunde de modul de completare şi ţinere la zi a registrului agricol şi de transmitere a datelor către Registrul agricol naţional (RAN); îşi dă acordul în scris pentru orice modificare a datelor înscrise în registrul agricol;
  • urmăreşte rezolvarea corespondenţei în termenul legal;
  • participă la toate instruirile şi convocările prefecturii, consiliului judeţean;
  • este responsabilă cu evidenţa funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici; completează formatele – standard şi transmite datele şi informaţiile cu privire la evidenţa funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici;
  • este persoana de contact în relaţia cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici;
  • este secretarul comisiei paritare din cadrul Primăriei;
  • este secretarul comisiei de disciplină din cadrul Primăriei;
  • completează şi transmite la Inspectoratul Teritorial de Muncă a Registrului general de evidenţă a salariaţilor în format electronic;
  • asigură efectuarea lucrărilor tehnice privind organizarea și desfășurarea în cele mai bune condiții a alegerilor, referendumului şi a recensământului;
  • întocmeşte lucrările privind deschiderea procedurii succesorale notariale; ţine Registrul special pentru evidenţa sesizărilor;
  • efectuează operațiuni în Registrul Electoral; asigură actualizarea în Registrul electoral a informaţiilor privind cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în ţară, cu drept de vot, precum şi informaţiile privind arondarea acestora la secţiile de votare; are acces la toate datele şi informaţiile necesare actualizării Registrul electoral, deţinute la nivelul primăriei;
  • este membru în Comisia de monitorizare, responsabilă cu implementarea și dezvoltarea sistemului de control intern managerial;
  • este membru în Comisia de avizare a cererilor de organizare a adunărilor publice;
  • este secretarul comisiei de inventariere a domeniului public al comunei;
  • este membru în Comisia de selecţionare a documentelor de arhivă create şi deţinute de primărie;
  • este membru în: Comitetul local pentru situaţii de urgenţă, Comisia de identificare şi nominalizare a zonelor de risc ridicat şi specific din cadrul primăriei, Centrul operativ cu activitate temporară pentru situaţii de urgenţă; Comisia pentru probleme de apărare; Unitatea locală de sprijin;
  • îndrumă și coordonează activitatea de aplicare și evidența sigiliilor și a ștampilelor.