Compartiment Evidență imobiliară, Registru agricol, Stare civilă, Resurse umane și probleme de personal, Cultură

Contact: TANCA Mihaela
Telefon: 0263 265654
E-mail: primaria_tiha@yahoo.com

     

    Atribuții principale ale personalului din cadrul compartimentului:

    • întocmeşte anual registru agricol, cu toate datele prevăzute de lege, atât pe suport de hârtie cât şi în format electronic;
    • răspunde de exactitatea datelor înscrise iî registru agricol;
    • operează, la cererea cetăţenilor înregistrări şi transferuri în temeiul legii;
    • eliberează adeverinţe de orice fel privind situaţia cetăţenilor din registru agricol;
    • eliberează adeverinţe din registrul agricol în vederea obţinerii de subvenţii pentru terenuri şi animale;
    • întocmeşte la solicitarea şefilor ierarhici note de constatare privind situaţia unor clădiri şi a terenurilor;
    • întocmeşte, în caz de calamităţi naturale , incendii, dezastre, note de constatare , împreună cu comisiile stabilite în acest sens de primarul comunei;
    • întocmeşte balanţa terenurilor şi a construcţiilor de pe raza comunei;
    • operează pe calculator documente privind registru agricol;
    • răspunde în termen legal tuturor cererilor din compartimentul agricol;
    • urmăreşte suprafeţele cultivate şi evoluţia animalelor;
    • întocmeşte rapoarte pentru alte autorităţi;
    • eliberează atestate de producător agricol şi carnete de comercializare în condiţiile legii;
    • delimitează exploataţiile agricole din interiorul administrativ al localităţilor;
    • face propuneri şi avizează proiectele de organizare şi funcţionare a exploataţiilor agricole şi aplică în teren elementele necesare pentru funcţionarea acestora – proiectarea şi amenajarea reţelei de drumuri şi de alimentare cu apă, de irigaţii;
    • urmăreşte modul în care deţinătorii de terenuri asigură cultivarea acestora;
    • furnizează date pentru completarea şi ţinerea la zi a registrului agricol;
    • acordă consultanţă agricolă, urmăreşte aplicarea tehnologiilor adecvate şi ia măsuri de protecţie fitosanitară;
    • acordă consultanţă în domeniul zootehniei;
    • întocmeşte documentaţiile necesare pentru acordarea de sprijin producătorilor agricoli, în condiţiile prevăzute de lege şi urmăreşte realizarea acestor acţiuni;
    • întocmeşte adeverinţe privind situaţia terenurilor cetăţenilor pentru spijinul agricol de la APIA;
    • întocmeşte adeverinţe privind situaţia terenurilor şi a animalelor deţinute de cetăţeni în vederea accesării de fonduri europene;
    • îndrumă cetăţenii privind modalitatea de a accesa fonduri europene pe măsurile care sunt eligibile; efectuează calculul punctajului pentru accesare de fonduri;
    • afişează la sediul primăriei şi în localităţile aparţinătoare comunei Tiha Bârgăului, afişe cu data începerii depunerii de cereri pentru obţinerea de fonduri, a normelor pentru accesarea de fonduri şi condiţiile privind accesarea acestora;
    • va avea un dialog permanent de informare a cetăţenilor privind accesarea de fonduri precum şi modificările care apar pe parcurs, aprobate de Guvernul României;
    • delegarea atribuțiilor de stare civilă;
    • ȋntocmirea Programului de acţiune pentru zone vulnerabile la nitraţi din surse agricole care va ţine seama de: datele ştiinţifice şi tehnice disponibile, în principal cele referitoare la aportul de nitraţi din surse agricole şi din alte surse; condiţiile de mediu;
    • utilizarea sistemului informatic realizat prin proiectul „Gestiunea în sistem informatic a registrului agricol și a altor servicii publice destinate cetățenilor în cadrul unor unități administrativ-teritoriale din județul Bistrița-Năsăud – proiect 2” SMIS 48355 – Registrul agricol;
    • completarea, ţinerea la zi a registrului agricol atât pe suport de hârtie cât şi în format electronic precum şi centralizarea şi transmiterea datelor către Registrul agricol naţional (RAN);
    • verificarea, completarea, validarea şi actualizarea elementelor de nomenclatură stradală;
    • operează şi actualizează în registru orice modificare intervenită printr-o hotărâre a autorităţii deliberative asupra situaţiei existente în RENNS, în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia;
    • efectuează operațiuni în Registrul Electoral; asigură actualizarea în Registrul electoral a informaţiilor privind cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în ţară, cu drept de vot, precum şi informaţiile privind arondarea acestora la secţiile de votare; are acces la toate datele şi informaţiile necesare actualizării Registrul electoral, deţinute la nivelul primăriei;
    • acţionează pentru completarea colecţiilor bibliotecii cu lucrări din producţia editorială currentă și retrospectiveă, prin achiziţii, donaţii, transfer, abonamente, sponsorizări și alte surse;
    • prelucrează biblioteconomic colecţiile bibliotecii și le organizează pe destinaţii: ȋmprumut la domiciliu; sala de lectură, de referinţă și care fac parte din patrimoniul cultural naţional ( dacă este cazul);
    • organizează și menţine actualitatea informatională a cataloagelor bibliotecii: sistematic, alfabetic și, după caz, a celor tematice, de scriitori, de personalităţi locale, etc;
    • ȋntocmește periodic evidenţa globală și individuală a publicaţiilor, prin completarea registrului de mișcare a fondului și a registrului de inventar și statistica oficială anuală;
    • realizează evidenţa zilnică a cititorilor, cărţilor difuzate și a altor activităţi pe formulare tipizate;
    • elaborează bibliografii tematice sau liste bibliografice la cerere sau din proprie iniţiativă pentru sprijinirea procesului de ȋnvăţămȃnt, cercetare și producţie;
    • organizează activităţi specifice de comunicare a colecţiilor: expoziţii, dezbateri, expuneri, simpozioane;
    • ia măsuri pentru integritatea fondului de publicaţii și recuperarea valorică a lucrărilor distruse sau nerestituite de cititori;
    • ȋntocmește programe anuale de activitate care se aprobă de Consiliul Local și se avizează de biblioteca judeţeană;
    • asigură servicii pentru public ȋn baza unui orar de funcţionre astfel : 40 de ore săptămȃnal pentru normă ȋntreagă , din care cel putin 35 de ore pentru public;
    • răspunde de buna funcţionare a bibliotecii și administrarea fondului de publicaţii, de realizarea obiectivelor ȋnscrise ȋn fișa postului și ȋn programele de activitate;
    • participă la formele organizate ȋn plan judeţean și naţional de perfecţionare profesională și de instruire;
    • colaborează cu programe și acţiuni de diversificare , modernizare și automatizare a serviciilor de bibliotică, de valorificare a colecţiilor de documente și a tradiţiilor culturale, de animaţie culturală și de educaţie permanentă;
    • contribuie la păstrarea memoriei şi diversităţii culturale a societăţii, asigurând prezervarea, conservarea, dezvoltarea şi valorificarea colecţiilor de documente şi informaţii pe care le gestionează;
    • urmăreşte respectarea proprietăţii intelectuale;
    • încurajează autonomia utilizatorilor în privinţa accesului la resursele bibliotecii, prin promovarea conceptului de bibliotecă deschisă şi prin asistarea lor în procesul de deprindere şi de perfecţionare a tehnicilor de regăsire a informaţiilor;
    • repară şi întreţine în bune condiţii bunurile mobile şi imobile ce aparţin instituţiei culturale;
    • ţine evidenţa inventarului şi raportează primarului orice modificări cu privire la bunurile de care răspunde;
    • organizarea de activități culturale;
    • răspunde de predarea şi primirea spaţiului în cazul unor manifestări culturale, mese organizate cu ocazia nunţilor, înmormântări sau adunări populare;
    • răspunde de predarea şi primirea spaţiului pe baza unei cereri din partea instituţiilor sau a cetăţenilor interesaţi, aprobate de primar;
    • răspunde de asigurarea spaţiului în bune condiţii: curăţenie, căldură, evitarea riscului de incendii, inundaţii de la sursa de apă;
    • Atribuţii privind Capela mortuară din localitatea Tiha Bȃrgăului:
    • răspunde de predarea şi primirea spaţiului în cazul evenimentelor funerare (înmormântări);
    • răspunde de predarea şi primirea spaţiului pe baza unei cereri din partea cetăţenilor interesaţi, ȋnregistrată la Primăria Comunei Tiha Bȃrgăului, la care se atașează dovada plăţii utilizării capelei și o copie a certificatului de deces;
    • răspunde de asigurarea spaţiului în bune condiţii: curăţenie, căldură, evitarea riscului de incendii, inundaţii de la sursa de apă.

     

      FORMULARE

      Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.