Biroul comunitar pentru cadastru și agricultură, Fond funciar, Urbanism, Amenajarea teritoriului, Sistematizare, Arhivă, Administrativ

Contact: CUREAN Vasile
Telefon:
0263 256654
E-mail: primaria_tiha@yahoo.com

Atribuții principale ale personalului din cadrul biroului:

  • participă la acţiunea de delimitare a teritoriului administrativ al comunei şi asigură conservarea punctelor de hotar materializate prin borne;
  • efectuează măsurători topografice pentru punerea în posesie pe amplasamentele stabilite de comisiile locale de aplicare a legii fondului funciar;
  • întocmeşte fişele de punere în posesie;
  • constituie şi actualizează evidenţa proprietăţilor imobiliare şi a modificărilor acestora;
  • constituie şi actualizează evidenţa terenurilor care fac parte din domeniul public sau privat;
  • întocmeşte situaţia domeniului public şi privat a comunei Tiha Bârgăului şi răspunde pentru trecerea acestora în domeniul public al comunei;
  • întocmeşte Certificate de Urbanism şi Autorizaţii de Construire/Desfiinţare pentru lucrările de: construire, reconstruire, extindere, desfiinţare sau refacere a clădirilor conform competenţelor; branşamente de apă, canal, reţele electrice;
  • analizează cererile depuse pentru obţinerea Certificatului de Urbanism şi a Autorizaţiei de Construire/Desfiinţare;
  • păstrează evidenţa Certificatelor de Urbanism şi a Autorizaţiilor de Construire/Desfiinţare emise;
  • efectuează calculul legal privind autorizarea construcţiilor şi răspunde de aceasta;
  • urmăreşte termenele de execuţie stabilite prin autorizaţia de construcţie şi la expirarea acestora, solicită executanţilor declararea construcţiilor în termenul legal;
  • verifică respectarea de către executanţi a amplasării construcţiilor în locurile autorizate şi verifică respectarea proiectelor autorizate de construcţie,încheind proces-verbal de verificare şi propune aplicarea sancţiunilor persoanelor vinovate de nerespectarea proiectelor în conformitate cu legislaţia în vigoare; întocmeşte note de constatare pentru clădiri, procese-verbale la terminarea lucrărilor etc., la solicitarea persoanelor pentru întăbulari construcţii etc.;
  • întocmeşte rapoartele statistice cerute de autorităţile publice (Instituţia Prefectului, Consiliul Judeţean, Direcţia Judeţeană de Statistică) pe care le transmite în termenele stabilite;
  • efectuează controlul de urbanism pe raza comunei Tiha Bârgăului, aplicând prevederile legale privind efectuarea unor construcţii fără respectarea legii;
  • colaborează cu toate serviciile şi birourile din cadrul primăriei;
  • colaborează cu personalul de la Registrul agricol pentru verificarea amplasamentelor şi suprafeţelor de teren;
  • păstrează confidenţialitatea asupra lucrărilor executate, asigurând, publicitatea documentelor, atunci când legea o prevede;
    primeşte şi propune spre soluţionare cererile depuse pentru reconstituirea dreptului de proprietate în temeiul Legilor 18/1991, 1/2000 si 247/2005;
  • comunică cetăţenilor, în scris, hotărârile Comisiei Locale privind validarea sau invalidarea acestora;
  • întocmeşte documentaţia privind reconstituirea dreptului de proprietate a terenurilor cu vegetaţie forestieră al comunei şi îl înaintează Comisiilor locale şi judeţene pentru eliberarea titlurilor de proprietate; primeşte titlurile de proprietate ale comunei, le înregistrează în registrul special şi le păstrează, extrase CF, documentaţia privind PUG al cumunei, hărţile comunei le înregistrează şi le păstrează în condiţiile legii;
  • asigură activitatea cu caracter juridic care constă în: evidenţa litigiilor mai importante, completarea registrului de termene, pentru cauzele mai importante să întocmească dosare distincte;
  • răspunde de managementul integrat al documentelor ȋn Programul Operațional Sectorial: Creștera Competitivității Economice “Investiții pentru viitorul dumneavoastră”;
  • colaborează cu unitățile de specialitate în vederea elaborării și aprobării lucrărilor privind amenajarea teritoriului pentru actualizarea acestor lucrări când este necesar acest lucru;
  • întocmește un program anual de control asupra respectării normelor de disciplină în construcții, astfel ca cel puțin o dată pe an să fie verificată fiecare localitate și să se impună măsuri de intrare în legalitate;
  • asigură asistență de specialitate la lucrările comisiilor de specialitate ale Consiliului local;
  • verifică și controlează modul de aplicare a hotărârilor Consiliului local și dispozițiilor Primarului în domeniul urbanismului și amenajării teritoriului, luând măsuri de intrare în legalitate;
  • responsabilităţile privind analiza, sinteza, decizia, coordonarea şi monitorizarea finanţării lucrărilor de înregistrare sistematică demarate de către unităţile administrativ-teritoriale în aplicarea prevederilor art. 9 alin. (34^1) – (34^12) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată , cu modificările şi completările ulterioare:
    1. asigurarea derulării contractului de finanţare în conformitate cu prevederile şi termenele contractuale;
    2. îndeplinirea tuturor demersurilor în vederea efectuării recepţiilor, comunicării documentelor în forma, condiţiile şi termenele stabilite de prezenta procedură şi de prevederile legale în vigoare , referitoare la avizarea acestor documente;
      comunicarea, în termenele şi în forma prevăzute de contractele de finanţare, contractele de achiziţie încheiate cu prestatorii de servicii şi prevederile legale în vigoare, a tuturor documentelor necesare solicitărilor de transfer de sume pentru asigurarea finanţării, efectuării recepţiilor serviciilor şi a efectuării plăţilor, astfel încât să nu se pericliteze buna desfăşurare a contractelor;
    3. informarea de îndată a şefilor ierarhic superiori asupra oricărei probleme apărute în derularea contractelor şi asigurarea comunicării acesteia către instituţiile implicate;
    4. efectuarea tuturor raportărilor solicitate de ANCPI în vederea monitorizării contractelor în termenele şi condiţiile stabilite;
      verificarea corespondenţei dintre numărul imobilelor recepţionate în PVR tehnic şi imobilele menţionate în PVR servicii şi în factură, transmise de către UAT în vederea transferului sumelor necesare efectuării plăţii;
    5. asigură corelarea prevederilor şi termenelor din contractele de finanţare cu cele din contractele de achiziţie publică încheiate cu prestatorii de servicii;
    6. transmite către OCPI toate documentele necesare finanţării şi monitorizării, fiind responsabil pentru realitatea şi exactitatea tuturor datelor şi documentelor;
  • Responsabilităţi privind urmărirea comportării în exploatare a construcţiilor aflate în proprietatea sau administrarea Comunei Tiha Bârgăului:
    a) Privitoare la activităţile din etapa de urmărire a comportării în exploatare a construcţiilor:
      • să cunoască toate detaliile privind construcţia şi să ţină la zi cartea tehnică şi jurnalul evenimentelor pentru fiecare construcţie;
      • să păstreze cartea tehnică a construcţiei, să o completeze la zi şi să o predea la înstrăinarea construcţiei noului proprietar sau în cazul desfiinţării construcţiei, să o predea în arhiva primăriei, pentru păstrare;
      • să efectueze urmărirea curentă , conform Programului de urmărire curentă pentru obiectivele de construcţii, prin examinare vizuală directă şi cu mijloace simple de măsurare, în conformitate cu prevederile din cartea tehnică şi din reglementările tehnice specifice, pe categorii de lucrări şi de construcţii, iar pentru urmărirea specială să supravegheze aplicarea programelor şi a proiectelor întocmite în acest sens;
      • să sesizeze proprietarului sau administratorului situaţiile care pot determina efectuarea unei expertizări tehnice;
      • să propună stipularea, în contracte, a îndatoririlor ce decurg cu privire la urmărirea comportării în exploatare a acestora, la înstrăinarea sau la închirierea construcţiilor;
      • comunică instituirea urmăririi speciale asupra unei construcţii la Inspectoratul Judeţean în Construcţii Bistriţa-Năsăud.

b) Privitoare la etapa privind intervenţiile în timp asupra construcţiilor:

        • să propună efectuarea lucrărilor de întreţinere a construcţiilor pentru a preveni apariţia unor deteriorări importante.

c) Privitoare la etapa privind postutilizarea construcţiilor:

        • să propună, la construcţiile proprietate publică, întocmirea studiului de fezabilitate din care să rezulte necesitatea, oportunitatea şi eficienţa economică pentru desfiinţarea construcţiei şi să-l înmâneze spre aprobare Consiliului local;
        • să propună întocmirea documentaţiei tehnice şi să obţină avizele necesare, precum şi autorizaţia de desfiinţare;
        • să urmărească respectarea condiţiilor de calitate stabilite, precum şi recondiţionarea şi reciclarea în grad cât mai ridicat a materialelor şi a produselor rezultate din demontarea şi demolarea construcţiei, cu asigurarea protecţiei mediului.
  • verificarea, completarea, validarea şi actualizarea elementelor de nomenclatură stradală;
  • operează şi actualizează în registru orice modificare intervenită printr-o hotărâre a autorităţii deliberative asupra situaţiei existente în RENNS, în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia;
  • face parte din grupul de lucru în vederea realizării amenajamentului pastoral.
  • asigura efectuarea curateniei in birouri si celelalte spatii aferente primariei;
    efectuarea si mentinerea curateniei pe terenul aferent sediului primariei (sa ude spatiul verde, sa aduna ori de cate este nevoie hârtiile, crengile, frunzele, etc. de pe spatiul verde);
  • mentinerea ordinii si dezapezirea cailor de acces pe timp de iarna;
  • supravegherea centralei termice de la Primăria Tiha Bȃrgăului;
  • aprovizioneaza cu lemne de foc centrala termica din cadrul primariei si asigura incalzirea acestora pe timp de iarna;
  • ia in primire toate materialele necesare asigurarii curateniei, întretinerii spatiului verde, colectarea si debarasarea gunoiului menajer (tomberoane) având obligatia sa asigure pastrarea si utilizarea acestora in bune conditii;
  • controlează la începerea şi terminarea programului existenţa dotărilor din spaţiile pe care lucrează conform fişei de inventar a fiecărei încăperi şi sesizează eventualele lipsuri sau degradări;
  • supraveghează buna funcţionare a instalaţiilor electrice, sanitare şi de încălzire din raza de activitate şi sesizează imediat conducatorul institutiei cu privire la defecţiunile apărute.
  • respectă prevederile legale cu privire la circulația pe drumurile publice ;
  • păstreaza certificatul de înmatriculare, copia licenței de transport, precum și actele mașinii în condiții corespunzătoare, le prezintă la cerere organelor de control;
  • va respecta cu strictețe intinerariul și instrucțiunile primite de la șef;
  • atât la plecare cât și la sosirea din cursă, verifică starea tehnică a autovehicului, inclusiv anvelopele;
  • la sosirea din cursă predă șefului direct Foaia de Parcurs completată corespunzator;
  • primeste pe baza de inventar autovehiculul, piese de schimb si carburanti;
  • efectueaza deplasari la solicitarea conducatorului unitatii pe baza de foi de transport aprobate pe care le completeaza – distanta parcursa in kilometri si orele efectuate;
  • primeste carburanti si uleiuri pentru care intocmeste consumurile specifice si le propune spre aprobare conducatorului unitatii.

FORMULARE

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.