Compartiment Relaţii cu publicul, Monitorizarea procedurilor administrative
Contact: VRĂȘMAȘ Cornelia
Telefon: 0263 265654
E-mail: primaria_tiha@yahoo.com
Atribuții principale ale personalului din cadrul compartimentului:
- asigurară transparenţa decizională în cadrul instituţiei conform Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică;
- asigură accesul la informaţiile de interes public comunicate din oficiu sau la cerere conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public și de Normele de aplicare a acestei legi;
- asigură buna organizare şi funcţionare a punctului de informare-documentare pentru accesul publicului la informaţiile de interes public difuzate din oficiu;
- asigură informarea internă a personalului;
- asigură informarea interinstituţională;
- primeşte şi înregistrează cererile persoanelor care solicită, în scris, informaţii de interes publi;
- redactează răspunsul către solicitant împreună cu informaţia de interes public sau cu motivaţia întârzierii ori a respingerii solicitării, în condiţiile legii;
- transmite solicitarea către instituţiile sau autorităţile competente şi informează solicitantul despre aceasta, în cazul în care solicitarea nu se încadrează în competenţele Primăriei Comunei Tiha Bȃrgăului;
- ţine evidenţa răspunsurilor la cererile adresate în scris de către persoanele care solicită informaţii de interes public;
- asigură asistenţă pentru întocmirea documentaţiei prin care cetăţenii solicită eliberarea unor documente, autorizaţii, certificate sau alte tipuri de acte oficiale;
- îndrumă cetăţenii către instituţiile care au în competenţă rezolvarea problemelor ridicate;
- primeşte sugestii, reclamaţii, plângeri, direcţionându-le către compartimentele vizate şi urmăreşte transmiterea răspunsurilor în timp util;
- este obligată să urmărească soluţionarea și redactarea ȋn termen a răspunsului;
- se ȋngrijește de clasarea și arhivarea petiţilor;
- furnizează informaţii de larg interes cetăţenesc (acte normative, evenimente importante pentru comunicate, modul de acces la alte tipuri de servicii publice tec.);
- întocmeşte raportul de activitate privind accesul la informaţiile de interes public, în conformitate cu prevederile legale;
- asigură primirea, evidenţa şi transmiterea spre rezolvare, la compartimentele de resort a petiţiilor cetăţenilor, precum şi a propunerilor formulate de aceştia şi ia măsuri pentru expedierea la timp a răspunsurilor, cu încadrarea în prevederile legale;
- răspunde de afișarea programului de audienţă;
- efectuează ȋnregistrarea persoanelor interesate ȋn registrul de audienţă;
- organizează primirea cetăţenilor ȋn audienţă, ȋn ordinea ȋnregistrării;
- urmărește soluţionarea solicitărilor adresate de către petenţi ȋn timpul audienţei și ȋntocmește un raport privind rezolvarea acestora;
- responsabilă cu site-ul primăriei;
- responsabilă cu organizarea Monitorului Oficial Local, precum și asigurarea publicării oricăror documente;
- primeşte, înregistrează corespondenţa instituţiei şi o distribuie pe bază de semnătură persoanelor care sunt desemnate de primar pentru rezolvare;
- corespondenţa va fi îndosariată, numerotată şi va fi predată la arhiva instituţiei pe bază de proces-verbal şi semnătură;
- primeşte, înregistrează corespondenţa instituţiei de pe emailul primăriei şi o distribuie pe bază de semnătură persoanelor care sunt desemnate de primar pentru rezolvare;
- utilizarea sistemului informatic realizat prin proiectul „Gestiunea în sistem informatic a registrului agricol și a altor servicii publice destinate cetățenilor în cadrul unor unități administrativ-teritoriale din județul Bistrița-Năsăud – proiect 2” SMIS 48355 – Management documente;
- responsabilităţi privind colectarea selectivă a deşeurilor la nivelul primăriei;
- primește, înregistrează declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese şi eliberează la depunere o dovadă de primire;
- la cerere, pune la dispoziţia personalului formularele declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese;
- oferă consultanţă pentru completarea corectă a rubricilor din declaraţii şi pentru depunerea în termen a acestora;
- evidenţiază declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese în registre speciale cu caracter public, denumite Registrul declaraţiilor de avere şi Registrul declaraţiilor de interese, ale căror modele se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Agenţiei;
- asigură afişarea şi menţinerea declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 din Legea nr. 176/2010, pe pagina de internet a instituţiei, dacă aceasta există, sau la avizierul propriu, în termen de cel mult 30 de zile de la primire, prin anonimizarea adresei imobilelor declarate, cu excepţia localităţii unde sunt situate, adresei instituţiei care administrează activele financiare, a codului numeric personal, precum şi a semnăturii. Declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese se păstrează pe pagina de internet a instituţiei şi a Agenţiei pe toată durata exercitării funcţiei sau mandatului şi 3 ani după încetarea acestora şi se arhivează potrivit legii;
- trimite Agenţiei, în vederea îndeplinirii atribuţiilor de evaluare, copii certificate ale declaraţiilor de avere şi ale declaraţiilor de interese depuse şi câte o copie certificată a registrelor speciale prevăzute la lit. d), în termen de cel mult 10 zile de la primirea acestora;
- întocmește, după expirarea termenului de depunere, o listă cu persoanele care nu au depus declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese în acest termen şi informează de îndată aceste persoane, solicitându-le un punct de vedere în termen de 10 zile lucrătoare;
- acordă consultanţă referitor la conţinutul şi aplicarea prevederilor legale privind declararea şi evaluarea averii, a conflictelor de interese şi a incompatibilităţilor şi întocmesc note de opinie în acest sens, la solicitarea persoanelor care au obligaţia depunerii declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese;
- lista definitivă cu persoanele care nu au depus în termen sau au depus cu întârziere declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese, însoţită de punctele de vedere primite, se transmite Agenţiei până la data de 1 august a aceluiaşi an;
- dacă, în termen de 10 zile de la primirea declaraţiei de avere şi a declaraţiei de interese, persoanele responsabile potrivit prevederilor art. 5 alin. (2) sesizează deficienţe în completarea acestora, recomandă, în scris, pe bază de semnătură sau scrisoare recomandată, persoanei în cauză rectificarea declaraţiei de avere şi/sau a declaraţiei de interese, în termen de cel mult 30 de zile de la transmiterea recomandării. Rectificarea declaraţiei poate fi iniţiată şi de către persoanele prevăzute la art. 1, în termen de 40 de zile de la depunerea iniţială. Declaraţia de avere şi/sau declaraţia de interese rectificată pot/poate fi însoţite/însoţită de documente justificative;
- declaraţia de avere şi/sau declaraţia de interese depuse/depusă, împreună cu documentele justificative, se trimit/se trimite de îndată Agenţiei, în copie certificată;
- va monitoriza cu stricteţe prestarea serviciului de salubrizare la nivelul U.A.T. Tiha Bȃrgăului;
- va ȋntocmi un registru cu cantităţile de deșeuri care au fost colectate de la nivelul U.A.T. Tiha Bȃrgăului;
- va ţine legătura cu ADI Deșeuri BN, Operatorul de salubrizare și celelalte entităţi cu atribuţii/responsabilităţi ȋn sfera salubrizării;
- să supravegheze, să sancţioneze, să ţină evidenţa cantităţilor de deșeuri municipale colectate și să respecte toate obligaţiile legale și contractuale ȋn domeniul serviciului de salubrizare, ȋn scopul asigurării unui serviciu public de calitate pentru cetăţeni;
- ȋn cazul ȋn care constată nereguli ȋn prestarea Serviciului de salubrizare, poate aplica sancţiuni conform Legii nr. 101/2006, Legii nr. 211/2011 și Regulamentului Serviciului de salubrizare;
- preia cererile persoanelor care solicită material lemnos pentru nevoi proprii, le ȋnaintează primarului spre avizare, ȋntocmește tabele cu solicitanţii și le ȋnmȃnează personalului cu atribuţii din cadrul RPL Ocolul silvic Tiha Bȃrgăului;
- preia cererile și declaraţiile privind decontarea cheltuielilor de hrană și cazarea pentru cetăţenii străini sau apatrizi găzduiţi ȋn situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina;
- ȋntocmește situaţiile centralizatoare privind decontarea cheltuielilor de hrană și cazarea pentru cetăţenii străini sau apatrizi găzduiţi ȋn situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina;